دسته بندی نشده
دانلود سوالات معارف اسلامی 1 ( نوشته : محمد سعیدی مهر ) با جواب ، در این پک ویژه از سایت آزمونیکا مهمترین و پرتکرارترین سوالات آزمون درس معارف اسلامی 1 گردآوری شده که قبولی شما در آزمون را صدرصد تضمین می کند. کافیست از بخش بالای سایت اشتراک با مبلغ جزئی را خریداری نموده و بلافاصله فایل ها را دانلود نماید.
((( بعد از خرید بلافاصله به فایل های سوالات و جواب آنها دسترسی خواهید داشت )))
نمونه سوالات تستی معارف اسلامی 1 ( محمد سعیدی مهر ) :
1. چه عواملی در تولید و تشدید آن چه بحران های جهان معاصر می نامیم نقش آفرین بوده اند؟
الف) معرفتی
ب) اجتماعی
ج) اقتصادی
د) همه موارد
گزینه د. عوامل متعدد معرفتی، اجتماعی، اقتصادی و..... در تولید و تشدید آن چه بحران های جهان معاصر می نامیم نقش آفرین بوده اند که فهم درست آنها در برداشت دقیق تر ما از این بحران ها و بسترهای تاریخی پیدایش آنها موثر است. رجوع شود به ص 11 کتاب
2. انسانی که ویژگی های تمدن جدیدی را که در چند سده اخیر در مغرب زمین است، اموری مطلوب می داند و نظام معیشتی و فرهنگی خود را با آن تطبیق می دهد. مقصود کدام گزینه است؟
الف) انسان متجدد
ب) انسان زودباور
ج) انسان خرافه گرا
د) انسان نخستین
گزینه الف. انسان متجدد. رجوع شود به ص 11 کتاب.
3. برگردان واژه Rationalism به فارسی کدام گزینه می باشد؟
الف) انسان مداری
ب) تجربه گرایی
ج) عقل گرایی
د) آزادی خواهی
گزینه ج. منظور عقل گرایی است. رجوع شود به ص 11 کتاب.
4. ................... به نقادی عقل گرایی پرداخت و بدین نتیجه رسید که عقل نظری از اثبات وجود خداوند ناتوان است.
الف) کانت
ب) دکارت
ج) لایبنیتس
د) اسپینوزا
گزینه الف. ایمانوئل کانت. رجوع شود به ص 11 کتاب.
5. کدام جریان فکری پس از رنسانس در جهان غرب به موازات عقل گرایی، رونق و سرانجام پیشی گرفت، کدام گزینه است؟
الف) تجربه گرایی
ب) آزادی خواهی
ج) انسان مداری
د) ملی گرایی
گزینه الف. تجربه گرایی. رجوع شود به ص 11 کتاب
6. کدام دو جریان به رغم مخالفت های اساسی در یک مطلب هم داستان اند و آن اینکه: هرگونه شناخت و فراحسی را به دیده تردید می نگرند و ارزش و اعتباری برای معارف وحیانی و شناخت های شهودی انسان در نظر نمی گیرند؟
الف) انسان مداری و عقل گرایی
ب) عقل گرایی و تجربه گرایی
ج) تجربه گرایی و ملی گرایی
د) ملی گرایی و انسان مداری
گزینه ب. دو جریان عقل گرایی و تجربه گرایی به رغم مخالفت های اساسی در یک مطلب هم داستان اند و آن این که: هرگونه شناخت فراعقلی و فراحسی را به دیده تردید می نگرند و ارزش و اعتباری برای معارف وحیانی و شناخت های شهودی انسان در نظر نمی گیرند. رجوع شود به ص 11 کتاب.
7. کدام یک را می توان فرزند خلف تطبیق تفکر تجربه گرایانه در حوزه دانش های تجربی دانست؟
الف) انسان مداری
ب) تجربه گرایی
ج) علم مداری
د) عقل گرایی
گزینه ج. علم مداری را می توان فرزند خلف تطبیق تفکر تجربه گرایانه در حوزه دانش های تجربی دانست. رجوع شود به ص 11 کتاب.
8. .............. یک اعتقاد فلسفی و معرفت شناختی است که از قضا خود به طریق علمی قابل اثبات نیست.
الف) تجربه گرایی
ب) علم مداری
ج) ملی گرایی
د) انسان مداری
گزینه ب. علم مداری، یک اعتقاد فلسفی و معرفت شناختی است که از قضا خود به طریق علمی قابل اثبات نیست، زیرا نمی توان آزمون علمی ترتیب داد که نشان دهد علم تنها راه قابل اعتماد برای وصول به حقیقت است. رجوع شود به ص 11 کتاب
9. انسان متجدد تحت تاثیر ................. همه چیز را با مقادیر و موازین انسانی سنجید و از همه امور مقدس تقدس زدایی کرد.
الف) رئالیسم
ب) اومانیسم
ج) پراگماتیسم
د) ناسیونالیسم
گزینه ب. انسان متجدد تحت تاثیر اومانیسم همه چیز را با مقادیر و موازین انسانی سنجید و از همه امور مقدس تقدس زدایی کرد. رجوع شود به ص 18 کتاب.
10. ................. در مقایسه با انسان سنتی داناتر و قدرت مندتر است.
الف) انسان اولیه
ب) انسان زودباور
ج) انسان خرافه گرا
د) انسان نوگرا
گزینه ج. انسان متجدد (نوگرا) در مقایسه با انسان سنتی داناتر (به معنی دارنده اطلاعات بیش تر) و قدرت مدرن تر (به معنای توانایی بر بهره گیری بی حد و حصر از طبیعت و ماشین) شده است اما این حقیقت لزوما به معنای انسان تر شدن او نیست. رجوع شود به ص 18 و 19 کتاب.
توجه توجه :
برای دانلود تمامی سوالات از بخش بالا اشتراک را
خریداری کرده و بلافاصله فایل های PDF را دانلود نماید.
نظرات 0