دسته بندی نشده
دانلود سوالات اسناد و قوانین بالادستی ( ویژه آموزش پرورش ) ، در این پکیج ویژه از سایت آزمونیکا ، مهمترین و پرتکرارترین سوالات دوره های گذشته اسناد و قوانین بالادستی تهیه و جمع آوری شده که قبولی شما در این درس را صدرصد تضمین می کند. کافیست از بخش بالای سایت اشتراک را با مبلغ جزئی خریداری کرده و بلافاصله فایل ها را دانلود نماید.
((( بعد از خرید بلافاصله به فایل های سوالات و جواب + جزوه دسترسی خواهید داشت )))
نمونه سوالات تستی اسناد و قوانین بالادستی ( ویژه استخدامی آموزش و پرورش ) :
1. گسترش و تنوع دادن به حرفه ها و مهارتهای مورد نیاز جامعه و تعلیم متناسب و برنامه ریزی شده آن در کدام دوره تحصیلی به آن توجه شده است؟
الف) ابتدایی
ب) متوسطه اول
ج) متوسطه دوم
د) همه دوره های تحصیلی ✅
2. تنظیم و اجرای برنامه های جامع کارآفرینی و مهارت آموزی تا پایان برنامه ی پنجم توسعه در برنامه درسی و آموزشی راهکار مناسب برای هدف عملیاتی زیر است ؟
الف) افزایش نقش مدرسه
ب) توسعه فعالیت های علمی
ج) تنوع بخشی به محیط یادگیری ✅
د) تأمین و بسط عدالت
3. راهکار گسترش و تقویت مدارس و مجموعه های آموزشی و تربیتی خاص علوم انسانی در سراسر کشور در جهت این هدف عملیاتی است .
الف) تنوع بخشی در ارایه خدمات آموزشی
ب) اصالح محتوا، ارتقای جایگاه و کارآمدی علوم انسانی ✅
ج) رشد همزمان همه رشته های تحصیلی
د) تغییر ساختار رشته های موجود و توجه به علوم انسانی
4. تولید به کارگیری محتوای الکترونیکی متناسب با نیاز دانش آموزان و مدارس راهکاری برای تحقق هدف عملیاتی زیر است؟
الف) تغییر نظام آموزشی فعلی
ب) اهتمام به طراحی و اصالح محتوا
ج) تغییر و نوآوری در نظام تعلیم و تربیت رسمی
د) استفاده هوشمندانه از فناوریهای نوین در ارتقا کیفیت ✅
5. مدرسه در افق چشم انداز زمینه ساز درک و اصالح موقعیت توسط دانش آموزان و تکوین وتعالی پیوسته هویت آنان بر اساس است.
الف) نیازهای فردی و اجتماعی
ب) نظام معیار اسلام ✅
ج) تغییر کارکردهای اجتماعی
د) تصمیم برنامه ریزان آموزشی
6. اولویت بخشی به رویکرد مدیریت مجتمع های آموزشی و تربیتی به این منظور صورت گرفته است:
الف) اعمال مدیریت یکپارچه تربیتی در طول مدت تحصیلی ✅
ب) هماهنگی بیشتر بخش های آموزشی
ج) تغییر در ساختار نظام آموزشی فعلی
د) تعدد کمتر و در ساختار و افزایش عملکرد
7. اختصاص اعتبارات خاص برای فعالیت های پژوهشی معلمان در کدام هدف عملیاتی سند تحول بنیادین قید شده است؟
الف) باز مهندسی سیاست ها و باز تنظیم اصول حاکم ✅
ب) ایجاد و متناسب سازی فضاهای تربیتی
ج) تامین و بسط عدالت در برخورداری از فرصت های تعلیم و تربیت
د) تنوع بخشی در ارائه خدمات آموزشی
8. نقش الگویی معلم در کدام دوره مهمتر است.
الف)ابتدایی ✅
ب) متوسطه
ج) هنرستان
د) هر سه مورد
9. غیبت غیر موجه سه ماه متوالی و بیشتر دانش آموزان مشمول از نظر مقررات نظام وظیفه چگونه است؟
الف) ترک تحصیل تلقی میشود ✅
ب) ترک تحصیل تلقی نمی شود
ج) وقفه تحصیلی محسوب میشود
د) هیچکدام
10. در کدام گزینه اصل سلامت جسمی دانش اموزان مورد توجه قرار می گیرد؟
الف) رعایت کرامت انسانی و آزادی عمل
ب) برنامه محوری
ج) قانون مداری
د) حفظ و ارتقای ایمنی ✅
بخش هایی از جزوه اسناد و قوانین بالادستی
ماده -۶ اصول حاکم بر مدیریت مدرسه:
عدالت آموزشی تربیتی
مدرسه برای ارتقای کیفیت فرایندهای آموزشی تربیتی، باید به تفاوت های فردی دانش آموزان توجه داشته و با تدارک فرصت ها و موقعیت های تربیتی متناسب با نیازهای آنان (جنس و جنسیتی، بومی و محلی، قومی، مذهبی، فرهنگی و خانوادگی) و غنی سازی محیط یادگیری و تنوع بخشی به آن (نظیر نمازخانه، کتابخانه، آزمایشگاه، کارگاه، فناوری اطلاعات و ارتباطات و...) از ظرفیت و قابلیت های محیط بیرونی (علمی- پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی طبیعی، اقتصادی و...) نیز استفاده کند.
تعادل و توازن
مدرسه باید به رشد همه جانبه و متوازن استعدادهای دانش آموزان توجه کند و از افراط و تفریط و انحصارگری نسبت به برخی دروس و حوزه های یادگیری و ساحت های تربیتی بپرهیزد. عوامل سهیم و مؤثر درونی و بیرونی در مدرسه، باید به تعادل و توازن در اجرای برنامه ها و فعالیت های مدرسه برای تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی، کمک کنند.
تنوع بخشی به محیط های یادگیری
استفاده از تمام ظرفیت های درونی و بیرونی مدرسه در راستای توسعه محیط های یادگیری (پژوهش سراهای دانش آموزی، کانون های فرهنگی-هنری و ...) برای شکوفایی گرایش های فطری دانش آموزان ضروری است. برنامه ریزی و زمینه سازی با مسئولیت مدیر و مشارکت سایر ارکان مدرسه می باشد. برنامه ها و فعالیت های مدرسه باید از انعطاف الزم برخوردار بوده و در طراحی و اجرا به تفاوت های فردی و جنسیتی دانش آموزان (استعدادها، توانایی ها، نیازها و علایق) و تفاوت های ناشی از محیط زندگی (شهری، روستایی، عشایری، فرهنگی و جغرافیایی) توجه کند.
مشارکت
فضای مدرسه و سازوکارهای حاکم بر آن باید زمینه مشارکت عوامل سهیم و مؤثر را در فرایند تربیت دانش آموزان فراهم آورد به طوری که مشارکت نظام مند دانش آموزان، معلمان، شوراهای مدرسه، خانواده ها و نهادهای دولتی، مردمی، محلی و منطقه ای در امور مدرسه، باعث افزایش کارآمدی مدرسه و پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان شود.
شایستگی و تخصص محوری
مربی به منزله نیروی فرهنگی و فکری جامعه، مولد سرمایه اجتماعی و مهمترین عنصر تعلیم و تربیت، باید از شایستگی های عمومی، تخصصی و حرفه ای برخوردار باشد. مدرسه باید با نیازسنجی، امکان برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی در مدرسه یا بیرون از مدرسه را برای کارکنان، به ویژه معلمان و مربیان، در حوزه دانش، بینش، نگرش برای توسعه و تقویت مهارت های حرفه ای و کسب شایستگی های الزم، فراهم آورد.
شفافیت، پاسخگویی و نظارت
اهداف، کارکرد و وظایف مدرسه باید شفاف و روشن باشد. مدرسه مطابق استانداردهای آموزشی تربیتی، در قبال آموزش و پرورش، خانواده و ذینفعان پاسخگو است و باید مسئولیت اقدامات آموزشی تربیتی خود را متناسب با اختیارات و امکانات محوله، بپذیرد و پاسخگو باشد.در اجرای برنامه ها و فعالیت های مدرسه، عالوه بر نظارت درونی، نظارت بیرونی نیز از طریق مراجع ذیربط انجام می شود.
و ... ( ادامه جزوه در فایل اصلی بعد از خرید در اختیارتان قرار خواهد گرفت )
توجه توجه :
هم اکنون میتوانید با پرداخت حق اشتراک جزئی از بخش بالای سایت ،
فایل های PDF نمونه سوالات با جواب + جزوه را به صورت کامل دانلود کنید.
نظرات 0